Facebook like button: Ο webmaster είναι εξίσου συνυπεύθυνος για παραβιάσεις επί προσωπικών δεδομένων

Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκρινε ότι ο διαχειριστής ιστοσελίδας, ο οποίος τοποθετεί το plugin του FB «like button»,  μπορεί να κριθεί εξίσου υπεύθυνος, και από κοινού με τη Facebook, ως προς την συλλογή/διαβίβαση προσωπικών δεδομένων.
Κατάστημα στην Γερμανία το οποίο πωλούσε διαδικτυακός ρούχα, ενσωμάτωσε στο e-shop το κουμπάκι "like" του Facebook. Η FB παρέχει σε όλους τους διαχειριστές και ιδιοκτήτες ιστοσελίδων, μεταξύ άλλων, το plugin με το οποίο οι επισκέπτες μπορούν να αλληλεπιδρούν με την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς να εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα που έχουν επισκεφτεί. Είναι ωστόσο γνωστό ότι με την εμφάνιση/φόρτωση του συγκεκριμένου κώδικα, αρχίζει η συλλογή (αλλά και η διαβίβαση) δεδομένων από τον χρήστη στους servers της Facebook, είτε ο χρήστης διατηρεί profile στην πλατφόρμα, είτε όχι.
Οι δικαστές έκριναν ότι από την στιγμή που οι διαχειριστές μιας ιστοσελίδας επιδιώκουν να απολαύσουν τα πλεονεκτήματα προβολής που παρέχει το εν λόγω plugin, έστω και σιωπηρά συνενώνουν και με τις διεργασίες που διεξάγονται στο παρασκήνιο, δηλαδή την συλλογή και διαβίβαση των προσωπικών δεδομένων του χρήστη. Συνεπώς, οι πράξεις αυτές γίνονται προς το οικονομικό συμφέρον τόσο της ιστοσελίδας όσο και της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης Facebook και άρα μεταξύ των δυο υπάρχει μια εξυπακουόμενη, όπου η προβολή της ιστοσελίδας αποτελεί το αντικείμενο της σύμβασης και η συλλογή των προσωπικών δεδομένων η αντιπαροχή προς την Facebook.

Στο επισυναπτόμενο αρχείο υπάρχει το επίσημο ανακοινωθέν τύπου για την υπόθεση C-40/17, Fashion ID v. Verbraucherzentrale
Sign In or Register to comment.